Saturday, May 16, 2009

APO LAEII..... NI TOK?


“ Saya orang UMNO, saya bukan orang PAS,PKR atau DAP. Kenapa saya di pinggirkan dan disekat untuk membuat program dengan ejensi Kerajaan”

Demikian adalah kata-kata Dato’ Ishak Ismail, Ketua UMNO Bahagian Seremban yang mendakwa ada pihak yang menyekat beliau untuk terlibat dalam program KEMAS seperti dilaporkan dalam Harian Metro 15-5-2009.

Hari ini, Pengarah KEMAS Negeri menafikan dakwaan beliau tersebut.

Apo laeii… ni tok ?

Tak penat ke Atok buat isu yang sebenarnya tiada ini? Atok ni tak habih-habih nak berpolitik sehingga perkara yang tidak perlukan pun nak dipolitikkan

Beberapa minggu lepas Atok datang ke Kampung Ismail, Ampangan buat lawatan ke mangsa banjir. Atok buat press statement kata mangsa banjir itu susah dan dalam masa yang sama Atok bantai Pusat Khidmat DUN Barisan Nasional tak turun padang.

Atok bukan tak tau Ampangan jatuh ke tangan PKR. Wakil rakyat Ampangan sekarang ni namanya Cikgu Rashid Latiff,orang PKR. Kenapa Atok tak hentam wakil rakyat Ampangan ni kerana tak jalankan kerja sebagai orang yang diberi mandat mewakili rakyat? Kenapa nak hentam Pusat Khidmat DUN BN yang tak dapat mandat rakyat di Ampangan.Peliklah perangai Atok ni!

Atok pun tahu perlantikan pegawai Pusat Khidmat DUN BN ni adalah di bawah kuasa dan budibicara Pengerusi BN Negeri, dalam ertikata lain Menteri Besar. Apo laee nak pertikaikan. Atok pecat orang, lantik orang dalam Jawatankuasa UMNO Bahagian takde pun orang pertikaikan . Sebab Atok selalu kata itu kuasa Atok! Tapi bila perkara itu dalam kuasa dan budibicara orang lain, kenapa beria-ia Atok nak pertikaikan?

Faham! Ada elaun RM 1500 sebagai pegawai Pusat Khidmat DUN BN. Kalau Atok dapat control bolehlah bagi elaun itu pada juak-juak setia Atok. Bolehlah Atok control balik kawasan Sikamat dan Ampangan.

Tok, sekarang masanya kita fokus untuk memenangi hati rakyat agar rakyat kembali menyokong UMNO dan BN. Tak perlu lagi berpolitiking sepanjang masa dan menimbulkan isu yang tidak ada. Kalau ada isu pun kita hadap dan lawan pembangkang,bukannya hentam orang yang satu bendera yang satu kapal!Tak guna kita kuat dalam kerangka UMNO sahaja tapi kalah dalam Pilihanraya!

Anggaplah ini sebagai teguran yang terbuka yang ikhlas kepada Atok. Bak kata orang; ORANG TUA TAK SENANTIASANYA BETUL DAN ORANG MUDA TAK SENANTIASANYA SALAH . Mari kita sama-sama fokus macamana nak menang balik 5 DUN yang kalah dan 1 Parlimen yang kecundang . Rontikanlah buat isu-isu picisan ini!

6 comments:

Anonymous said...

kok dilayan orang tuo nih panjang cerito ey sobab kojo ey mongak orang jo..baiklah pemuda seremban siahkan je orang tuo nih dan fokuslah terus buat apa yang memang dah dilandasan..

pemantau sahak penipu said...

pengkhianat parti memang mcm tu le. Tak habis2 gila kuasa mcm org gilakan talak. Dulu masa isa dia memekak menghentam dan kini tok mat pula. Mungkin sakit jiwa memang dr muda kut. Lbh 20 tahun mentadbir sban ramai peminta sedekah dihasilkan tp dia sendiri berniaga dgn cina. Penipu godang. Mari kita hapuskan dr bhgn sban dgn kuncu2 dio.

Anonymous said...

mongak-mongak pun orang tuo tu dapat yo den projek...wakakaka
korang sumo dapek apo...
pap pap pap jalan ajo lah pakai kaki sendiri..huhuhu
tuah ayam nampak di kaki tuah korang nampak kek mano?....
bos kau tak nampak ko..masing-masing dah jalan sendiri...
hidup TOK SAHAK....!!!!!

Inspirasi Taming Sari said...

Anonymous pukul 12.25 am adalah species yang amat opportunist. Dia x kisah orang melayu kena tipu dan bangsanya di mongakkan. Janji dia dapat projek.Ini semua Melayu species DS Najib kata Kaduk naik junjung.X pe le biarkan luncai dengan labu-labunya.Ini lah juga species orang yang boleh sabotaj Melayu.Macam pemimpin yang diikutnya. Untuk yang mahukan perubahan syabas ducapkan .Tapi yang x nak berubah tinggallah,ikutlah apa kata hati.

cucu hang tuah said...

sahak dah nak mampuih dah hidup apo laei.

Anonymous said...

apo laei nak gaduh2 nie. Pemilihan dah siap buek kojolah. Tiap2 kali cakap ada yo puak yg tak boto. Biar anjing salak bukit, itu kojo dio yang lain buek kojo, kojo, kojo