Wednesday, June 24, 2009

Pemuda UMNO perlu KRITIKAL!

Wahai pemuda TONGKAT negara! Rupanya Pemuda UMNO masih lemah dalam perihal PERJUANGAN BANGSA...

Hanya beriya-iya memberi tindak balas, bila dipalit TAIK ke hidung mereka. Bila diasak dengan nilai bahawa PEMUDA tidak bersungguh dalam arena keilmuan, maka, sibukNYA jadual berMesyuarat...apa kekuatan PEMUDA UMNO ini dipikul oleh 2-3 kerat insan...yang lain hanya pegang TOMBAK dan PAK PACAK atau TUKANG MENEBENG depan orang-orang tertentu misalnya Ketua Pemuda Bahagian, Ketua Pemuda Negeri, Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Ketua Bahagian, Ketua Perhubungan UMNO Negeri, Naib-Naib Presiden UMNO Malaysia, Timbalan Presiden UMNO dan Presiden UMNO?

Pemuda UMNO yang ramai sifat rupa gini, tak perlu la menyemak kerusi kepemimpinan PEMUDA UMNO! Berikan kerusi itu kepada insan yang boleh BERJUANG dan BEKERJA...bahawa ini semua URUSAN SUKARELA.

Pemuda UMNO yang ramai bersikap Tunggu dan Lihat sudah TIDAK COCOK dan RELEVAN dalam alam kepemimpinan SOSIAL dan SUKARELA. Dunia politik Melayu dan Malaysia tidak sesuai dengan insan yang ambil pendekatan Wait & See, Saudara kena ambil pendekatan Fikir, Rancang, Bina, Urus dengan Kreatif dan Inovatif. Era kepemimpinan zaman ini tidak berKEHENDAK insan yang LENGAI, LAYU dan LEMBIK. Tidak produktif, tidak BERFIKIR, tidak BERAKSI dengan BIJAKSANA dan tidak berILMU dengan AMAL...

Pemuda UMNO bandar seperti Seremban mesti berupaya BERHUJAH dan BERBAHAS dengan BISTARI dengan khalayak. Pemuda UMNO bandar seperti Seremban mesti punya iktikad KESUKARELAAN yang AMAT TINGGI kerana citra perjuangan kalian begitu strategik demi Kepentingan Bangsa dan Keselamatan Negara.

Pemuda UMNO wajib KRITIKAL dalam pelbagai segi survival POLITIK, EKONOMI dan SOSIAL "POLEMAS"...

Kepada jaringan PEMUDA UMNO yang bersedia siap siaga untuk berPERANG secara ILMU dalam gelanggang Demokrasi Malaysia, sedarlah dan BANGKITlah saudara-saudara dengan persenjataan dan peralatan PEPERANGAN POLITIK yang Tegap, Mantap dan Berhikmah.

Kalam UMNO ialah Kalam Melayu & rakyat Malaysia. Darah UMNO ialah Darah Pejuang Tanah Melayu sejak 623 Masehi lagi. Urat dan Nadi UMNO ialah INDUK Denyut Jantung Bangsa Malaysia Berdaulat.

Allah hu akbar.

0 comments: