Monday, June 8, 2009

PKR dah mula mengkader!

Baru-baru ini Angkatan Muda Keadilan (AMK),PKR menganjurkan pertandingan snooker di Seremban. Penyertaan ini dibuka untuk semua orang muda. Ramai jugale yang menyertainya

Tujuan penganjuran ini mempunyai serampang dua mata. Pertama, nak mendekatkan orang muda dengan PKR. Selain dari itu, ada gerakan untuk mengkaderkan orang muda untuk jadi penyokong AMK.

Semasa pertandingan ini dijalankan, puak-puak AMK ini akan buat pemantauan dan mengenalpasti 'kepala" di kalangan para peserta yang menyertai pertandingan ini. "Kepala" yang dimaksudkan individu yang dilihat mempunyai pengaruh dikalangan orang muda yang menyertai pertandingan tersebut.

Butiran dan no telefon "kepala" ini didapatkan dan puak-puak AMK ini mula rapat dengan "kepala" ini. Mereka tidak terus bagi borang keahlian PKR tetapi yang penting adalah untuk membina hubungan dengan " kepala-kepala" ini.

Perkara ini tidak habis di situ sahaja. Puak-puak AMK ini akan terus berhubung dengan "kepala-kepala" ini. Mereka akan dari masa ke semasa diajak untuk bejumpa, minum teh tarik ke dan sebagainya. Sedikit demi sedikit puak AMK ini akan masukkan jarum dan semaikan kebencian kepada Kerajaan di kalangan "kepala-kepala" ini. Sedikit demi sedikit mereka mengindoktrinasikan "kepala-kepala" ini dengan idealgi mereka. Mereka tahu bahawa "kepala-kepala" ini berupaya mempengaruhi rakan-rakan mereka.Menjadi ahli PKR tak penting tapi mengundi PKR untuk PRU 13 akan datang adalah agenda yang maha penting dalam gerakan pengkaderan ini.

Inilah pendekatan PKR dan menerusi pendekatan ini sukar untuk dikesan ini sama ada orang muda ini menyokong pembangkang atau sebaliknya kerana mereka bukan terang-terangan menjadi ahli AMK atau PKR. Kalau UMNO buat program pun mereka boleh terlibat!UMNO kelak akan ingat mereka dah dapat sokongan padu dari orang muda tapi kelak masa mengundi esok keputusan akan jadi sebaliknya.

Oleh itu rakan-rakan kita perlu hati-hati, PKR dah mulakan pengkaderan!

0 comments: