Sunday, November 15, 2009

1UNDI 1PEMUDA 1PARTI 1MALAYSIA

Salam bertemu kembali.....Slogan di atas mungkin mencerminkan halatuju negara pada masa hadapan....Gagasan satu malaysia yang dibawa oleh PM adalah sangat bertepatan dengan situasi politik negara pada masa sekarang...Mungkin ramai orang kurang faham ttg apa yang dibawakan oleh PM kita dan ada juga orang yang suka samakan gagasan satu malaysia dngn gagasan yang pernah wujudkan pada satu masa dulu.....PM ada mengatakan bahawa masa utk UMNO semakin suntuk bagi mengembalikan sokongan orang Melayu terhadap UMNO.....Itu saya memang setuju tapi tak tahu la kalau ada yang tak sependapat ngan saya.....Di sini saya ingin mendefinasikan tentang slogan yang saya nyatakan di atas dan idea saya untuk memperkasakan Pemuda UMNO khususnya bahagian Seremban.....slogan di atas kita perlu terapkan di dalam jiwa setiap pemuda UMNO bagi menghadapi PRU 13 yang akan datang....Kita kena melihat setiap undi akan berpihak kepada kita...Kita jangan tunggu nak dekat baru kita nak buat semuanya....semuanya kita kena rancang dari awal......Naib presiden Umno Dato Seri Shafie Afdal ada menyatakan semasa penggulungan Perhimpunan Agong Umno yang lalu bahawa hampir 50% pemilih pada PRU 13 yang akan datang terdiri daripada golongan belia.....Bagi saya mudah....kita kena mendengar semua permasalahan mereka walaupun kita rasa benda itu remeh...Seorang pemimpin yang mesra rakyat harus mendengar masalah dari grass root dan cube menyelesaikannya...kalau kita tak dapat selesaikan kita kena berjumpa dengan mereka semula dan beri mereka pandangan atau pendapat bagi menyelesaikan masalah mereka....sekurangnya kita tulis surat kepada mereka.....bagi saya jalan yang terbaik adalah kita kena adakan satu sesi brain storming dalam kalangan Pemuda sendiri agar apa yang kita laksanakan selari dengan objektif yang kita akan capai (pelan tindakan dan perlaksanaan).....Sikap berpuak-puak dan iri hati haruslah dijauhi jika kita hendak kembali menawan kawasan yang kita kalah....Bak kata PM kita satukan hati.......satukan perjuangan......dan satukan matlamat...kita rapatkan barisan.......Bagi saya slogan di atas adalah satu manifestasi yang unggul bagi menggamit semula kegemilangan UMNO di mata rakyat......JANGAN TUNGGU LAGI...KITA HARUS BERTINDAK!!!!!!!!!!

33 comments:

Anonymous said...

mana janji-janji manis mu chip

Anonymous said...

janji tinggal janji la chip janji dah berkubor

Anonymous said...

Baru kau tahu chip U all mcm mana. Chip bukan lagi dah, Dah jadi Chips More.haa ha hah

Anonymous said...

kalau nak pergi umrah pun kena tunggu orang sponsor ke? kalau org tak sponsor marah mcm nilah...chipsmore la, lancau la...org yang tulis ntah ntah chips onga bonga...

kalau dah tulang tu malas nak dibanting, tapi naik lemak mcm badak...sapa pun tak nak sponsor! elok la tu jgn layan org giler sponsor ni...elok lagi layan org yg lebih memerlukan...lebih afdal..kalau camni tak ke mano pun...buang boreh yo! pirah

Anonymous said...

mana chip nak tolong orang yang pernah nasihatkan dia da. dia suka tolong orang tipu dia macam rabun,rabun pernah tipu chip pun dia bolo laie orang macam tu apa nak jadi k lah wasalam dari saya hamba allah

Anonymous said...

elo brader ngok , saper engkau nak cakap org yahudi ke tak? pirah! syok sendiri! Kaki minta sponsor! tak der tulang empat kerat nak tuduh tuduh orang pulak...!Pergi banting tulang tu cari kerja dapat duit baru gi umrah- ni tak harap SPPPOOONNSOOOR memanjang! Elok tak yah sponsor ko nih! Tak malu ker? Kalau tgk tv, org miskin sakit pun pandai cari kerja utk diri sendiri bukan simpati..ko nih terbalik. Kaki simpati pun bole!!

Bila tak dapat apa yang dikehendaki, sumer salah kecuali diri sendiri! Kesian org mcm nih? Tak tau nak berdikari rupanya!! Ish Ish Ish!

KP - Chobaan KP! Semoga bertambah teguh lagi!!

Anonymous said...

ramai yg cemburu dgn kejayaan chip,kesian laa korang...ni.pemuda sbn ok lg rsa nye.cuma yg tamak je rasa di pinggir atau rasa di tipu.kalo chip kaki kencing rasanye dah lama chip tak berani turun sbn.yg rasa diri di tipu chip,jom laa kita ramai2 masuk pkr...hahahaaa

Anonymous said...

Ya betul - ramai yang cemburu Cip berjaya...KP - Ketua Pemuda/Ketua Pemimpin/Ketua Parti....

kesian org yang ngaku kena kencing - bodoh ternyata sebenarnya sebab tak pandai jaga diri! tu pun nak salahkan org ka! lu memang patut la jadi Pengikut yang Chip BABAIKAN...sebab mcm mana nak majukan bangsa org mcm ko ni penting diri juga ada!

Elok lagi sokong cip dari aku sokong org yang cip babaikan, ontah ontah ko hampeh! Ko ada pengikot ko?? sekor dua ekor? Tak lama wei ...apo jaso kau? cuba Nak pow tapi kesian org bolayan lu...kwang kwang kwang

Anonymous said...

mmg kesian pun,yg mintak sponser tu suh duk umah anak2 yatim,nanti ramai laa yg sponser tu

Anonymous said...

ele banding ngan ko? org lain dapat sikit ntah tidak...ontah ontah ko kaki sapu sumer lagi teruk pasal tu tak do org nak undi. Elok KP lae...Bhg luncai kata ko? eh satu Malaysia kona bahagian LUNCAI ni tau...ko terrer sgt ke? org kona ko? Ko binatang yo yang ko kona asyik panggil kambing la tu la...adoi lotih lotih...ko ni frust ke? kesian...padan muka! hahahahaha!

Anonymous said...

kesian dah aku tgk si anon tu,chip kalo duit 1sen bawah carpet kete 2,tolong laa sedekah kat dia,kalo tak bg laa jawatan pencacai ke,kalo tak bg dia jawatan cuci kandang kobau

Anonymous said...

mmg dah kusut tu,uban pun dah ponoh ateh kepalo......

Anonymous said...

bless bodoh punya org!!!!!!

Anonymous said...

mmg bodoh tul laaa

Anonymous said...

saya syor kan pemada seremban semua jom kito masuk dap lagi baik daripada pkr ok

Anonymous said...

abis kenapo tak bg undi kau kek sahak botak tu.............sapo2 pun undi yg kau bg,tetap kena kencing

Anonymous said...

kau paham kan dulu ayat tu btl2 bodoh bangang.kau jilat buntut sahak tu dulu br kau phm makna dia.kesian btl org kecewa ni.takpe nanti aku masuk kan kau dlm syurga hahahaa kesian kesian

Anonymous said...

nak masukkan dalam syurga apa ha. dalam neraka boleh la kalau dok tipu orang saja pemerhati yang budiman

Anonymous said...

hek eleee - anon 25 Nov 10.21am - mcm SIAL laaa..bagi nasihat-Tui Tui Tui org cam kau ni la org FRUST TERTONGGEK CAM TEKO TEH!

Anon 1.52pm- ko ingat undi ko tu besar sangat ker?? Kalau botul ko kono koncing - den setuju bonar! Ko cam harap "balasan" utk undi kau! patut org cam kau ni dinyahkan! Bangang buat malu bangsa melayu! Cet!

Undi + BALASAN (tak kisah dalam bontuk apa) = RASUAH (RENUNG RENUNGKAN LAH!)

Anonymous said...

kih3.anon 8.51 pm tu kenapa tiba-tiba je meroyan pulak ek??? kih3.siapa pulak yg frust tongeg???geli nye ketiak aku..kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih..dah2.aku tak nak masuk campurlah hal rumah tangga kau orang lagi (pemuda bahagian seremban) bagi nasihat pun boleh kena maki? ya ampun..kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih :D

Anonymous said...

ape nak jd laa ps ni......

anti penyibuk said...

ekau jago ajolah TEKUN dan sahak tu jang jgn myibuk kat blok bdk2 ni hu hu hu hu

Anonymous said...

tekun ke tukun

Anonymous said...

Busuk nyer bau ketiak anon 1.30pm - bulu ketiak panjang tempat setan bergayut - yeeehhaaaaa! Patut ler tak der org dengar cakap ko! ketiak busuk rupanya! kakakaka!

Anon 6.16 - Jilat bontot DUN Ampangan ker??? Kakakaka..kesian org cam ko nih! Maklum jer - tak laku -kakakaka. Kalau nama ko jadi DUN mana mana pun,aku bangkang habis habisan! - Jadi teruskan mengigit jari - kikikiki

Anonymous said...

salam,
apo janji eh tu?

adn

pemuda dun sikamat said...

salam ... baru2 ni pada hari raya korban satu program korban anjuran pemuda bahagian telah di buat di surau kg merbah....
pada saudara yg beri komen kata dun sikamat x der program tu salah komen anda tu...
dun ampangan pun buat program pun mesti bersama ... x der lagi program yang dun ampangan buat tanpa bersama... jgn nak tumpang glamer jer...... salam

Anonymous said...

yea buat korban, jgn jadi isu udah le.

Mana lak gi Rm 200 duit lembu yek

Anonymous said...

salam buat korban ke koraban ????
dulu spm berapa dapat ?

Anonymous said...

ada rm 200 tu,tapi tak tahu kat siapa.biasalah..................tunggu..................tahun depan kot

Dato J said...

apa la kau org bangang sngt. pasal korban pun kau nak bergaduh. kalau kau rasa org ni tak layak jd pemimpin kau undi la org pulak lain kali. mkin thn akan dtg dia sembelih pulak 2-3 ekor KERBAU bg kau org mkn. smpi habis term ni dia masih ketua kau ikut je la. kalu tak suka ikut mcm perangai KERBAU. menyorok lepas tu menyalak macam ANJING tak dapat makan.

Anonymous said...

helo u all ni memang melayu bodoh kan suka kutuk,fitnah,tamak dan bergaduh kan sungh i x sangka umno (melayu) seremban olang dia semua bodoh dn what they call oo bangsat suka gaduh sesama senliri ha... Dap manyk syok tgk lu orang gaduh sma sediri heheh
MELAYU ARE STUPID

Chegubard Badrul Hisham Shaharin said...

Chegubard Badrul Hisham Shaharin wahai anak muda Jom sertai....Aksi menyebat MB NS - pengkhianat ekonomi negara yang menyeludup RM 10 juta ke luar negara..31 Disember 2009,depan Pasaraya The Store, Seremban. (ada berani ?)

che gu bon... said...

bad rombau ni budak poyo nak ngurat anak nuar tak dapat. mcm bagus je mamat ni.cakap dan berucap banyak menipu dari yg bona, samo dgn mentor peliwat ae tu. bangang!!!!