Friday, November 27, 2009

SELAMATKAN KELUARGA AMBO!



Sekiranya anda masuk ke Kelantan dari Jalan Gerik, mungkin anda akan nampak papan Bilboard yang mempunyai gambar Mursyidul Am PAS Nik Aziz di atasnya bersama dengan ayat terjemahan Al Quran " Wahai orang-orang yang beriman ,selamatkan ahli keluarga kamu dari kejahatan api neraka" Terpampang besar. Tak lama selepas itu,terpampang gambarnya lagi dalam papan Bilboard lain dengan slogan "Kelantan ke arah masyarakat Al Quran"

Kita mungkin sudah sudah sebati dengan slogan "Kepimpinan mealui teladan" Beberapa perkara mengenai Nik Aziz baru-baru ini amat memusykilkan sama ada Nik Aziz seorang pemimpin yang berupaya menunjukkan teladan yang baik. Nik Aziz adalah individunya yang kuat membantah kepada pelan perpaduan UMNO-PAS. Nik Aziz inilah juga yang mengamalkan kronisma dalam kepimpinannya. Nik Aziz inilah juga yang berniat nak tunaikan haji dengan sponsor dari orang lain. Dalam erti kata lain "pemimpin kaki sponsor"!

Sekarang ini penyokong PAS fanatik sepatutnya harus sedar yang Mursyidul Am mereka(dalam bahasa Inggeris dipanggil "Spiritual Leader") ini bukanlah maksum. Kelakar jugak bila dia kata lantikan menantunya sebagai CEO Perbadanan Menteri Besar adalah berdasarkan merit. Betul ke? Tak pernah pun keluar iklan untuk temuduga bagi jawatan CEO sebelum anak menantunya dilantik ke jawatan tersebut. Ya lah siapa lak nak bising masa tu sebab Abdul Ariffahmi itu menantu MB! selain dari Blogger Kickdefella yang ditendang keluar dari Perbadanan Menteri Besar oleh anak menantu beliau,tak de orang lain pun yang bising. Kalau dipilih berdasarkan merit kenapa pulak tiba-tiba arahkan anak menantu itu letak jawatan bila meletup hal nak ke Mekah atas sponsor? Mesti ada perasaan bersalah (guilty conscious) dalam jiwa Muryidul Am ini. Dalam Labour practice dulu-dulu "he who hires does the firing". Ini lah apa yang dilakukan oleh Nik Aziz. Dia lantik dia sendiri pecat. Bila pulak Abdul Ariffahmi ada merit! Sebab dia menantu Mursyidul Am dia dapat jawatan itu.

Rupa-rupanya dia nak selamatkan ahli keluarganya sahaja. dia lupa penghujung ayat ...dari kejahatan api neraka..!

Jom baca sejarah Eropah!Bagaimana berlakunya perpecahan menjadi Katolik dan Protestan. Ahli agama dan padri-padri Katolik menjadi terlalu berkuasa sehingga berlakunya kronisma, salahguna kuasa dan mengumpul kekayaan. Semuanya atas nama agama!

Nik Aziz dah ke arah itu. Jadi apa jadi dengan slogan ke arah Masyarakat Al Quran yang dilaungkan?


3 comments:

Anonymous said...

pas pun samo cam pkr n dap. partai anak beranak. hampeh tobu.

adn

Anonymous said...

nik aziz dan bongkak dan riak !

tok aji said...

tok azizi ni ckp berbelit-belit dan ikut suka dia je.