Friday, August 13, 2010

Salam Ramadan dari Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seremban

Syukur alhamdulillah bertemu kita kembali Ramadan 1431H yang mulia ditahun ini dan Allah terus merahmati dan memberikan keizinan untuk kita semua menikmati kelazatan berpuasa serta memperbaiki diri dalam usaha menentang hawa nafsu serta menginsafi akan kekurangan dan ketidaksempurnaan saudara sesama kita dalam kehidupan yang sementara ini.

Dikesempatan ini ingin saya mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa pada seluruh warga muda serta keluarga semoga kita bersama mengambil ruang serta peluang dibulan yang penuh dengan hikmah yang dijanjikan Allah yang hanya datang sekali dalam setahun bagi memperbaiki diri serta mengandakan amalan untuk bekalan dunia dan akhirat. Kepada sahabat semua, rebutah peluang keemasan yang ada bagi kita bermuhasabah diri serta melihat sekeliling kita apa yang perlu untuk kita laksanakan kearah yang lebih menambahbaik akan diri kita sendiri dalam kehidupan. Marilah sama-sama kita mengisi sebaik mungkin dengan amalan serta aktiviti-aktiviti yang lebih berfaedah dalam membantu anak bangsa yang lebih memerlukan perhatian serta bantuan yang diperlukan.

Bersandarkan kepada kebiasaan, saya yakin ramai pihak mahupun pertubuhan atau badan-badan tertentu berbondong-bondong akan melaksanakan kerja-kerja amal seperti kebiasaan sepanjang bulan ini dan Pemuda Seremban sendiri telah mengadakan perancangan serba sedikit bagi pengisian aktiviti-aktiviti sepanjang bulan Ramadan yang mulia ini mengikut kemampuan yang ada dan akan diwar-warkan didalam blog ini kelak untuk makluman semua.

Pada seluruh warga muda, marilah kita bersama-sama mengambil peluang sepenuhnya bagi menghayati hikmah sepanjang Ramadan ini sebaik mungkin kerana belum pasti kita akan berkesempatan bagi menemuinya ditahun-tahun yang bakal mendatang. Selamat menjalankan ibadah berpuasa serta mengerjakan solat tarawih pada malam hari dan juga amalan-amalan yang sesuai untuk kita rebut dibulan yang penuh dengan kenikmatan dan keberkatan yang dijanjikan Allah S.W.T.



Salam hormat.

Shahrul Ekhsan Hj Osman

0 comments: