Tuesday, April 12, 2011

Kenapa pandangan anak muda diketepikan...


Salam pada semua...

Saya dekat sini ingin melahirkan rasa kurang senang dengan pemimpin UMNO dalam kawasan Seremban yang kurang peka dengan pandangan dan idea daripada generasi muda...Saya merupakan anak jati Seremban yang merantau jauh ke Pulau Pinang untuk bekerja..Saya ada melontarkan keinginan saya untuk mendaftar sebagai ahli Pemuda UMNO..Namun usaha saya hanya sia-sia sahaja...SMS dan panggilan saya untuk bertanya langsung tidak di jawab...Pandangan saya terus diketepikan...Bagi saya inikan yang dinamakan Pemimpin yang mesra..Saya melihat pemimpin UMNO kawasan seremban hanya mementingkan generasi muda yang berada di kawasan mereka sehaja...Tapi adakah mereka sedar bahawa ramai anak muda dari kawasan mereka yang bekerja diluar kawasan Seremban...Pernahkah mereka mengambil kira pandangan dan idea mereka...Ada sesetengah daripada mereka menjadi pemimpin dalam sektor pekerjaan mereka...Apa yang mereka mahu adalah SALURAN untuk melontarkan idea dan pendapat...Selama ini saya menyokong UMNO dengan perjuangan mereka...tapi kini saya menjadi letih dan sedih dengan kerenah birokrasi yang ada...Saya kenal pemimpin kawasan saya,kenal pemimpin bahagian saya,kenal siapa MB saya...Nasihat saya pandangan anak muda jangan diketepikan...Mereka pewaris negara dan bakal mencorakkan negara pada masa hadapan...Bagi seluruh kepimpinan UMNO kawasan Seremban, bukalah mata anda....jangan sampai anak muda yang menyokong anda selama ini berpaling tadah kepada anda...Pemimpin yang berjiwa rakyat,kenal akarnya...

Tulisan di atas adalah luahan hati penulis....Sekian..

5 comments:

ekhsan said...

Salam dan terima kasih kpd penulis...kurang pasti dan jelas ttg dimana permasalahan yg dimaksudkan saudara?? Apapun saudara boleh menghubungi saya atau PSU saya En Halim Lokman atau sesiapa AJK Pemuda serta Pengerusi2Pemuda DUN dimana kwsn saudara. Tksh atas teguran cuma sekadar makluman saudara...kami tak pernah menghalang kemasukkan ahli2 Pemuda apatah lagi bg membantu mendaftarkan sbg pengundi dan ini adalah merupakan agenda utama kami bg mendekati generasi muda serta mendengar permasalahan serta pandangan dan buah fikiran dari semua bg memperbaiki segala kekurangan yg sedia ada. Hairan juga saya atas apa yg saudara nyatakan didalam tulisan saudara kerana selama ini dibawah kepimpinan saya tiada halangan bg penambahan ahli serta ruang bg mendapat pandangan. Mungkin di tempat saudara ada masalah kepimpinan tp apapun harap saudara akan dpt menghubungi kami secepat mgkin jika ada segala permasalahan yg dirasakan perlu dan insyaALLAH kami akan bantu sedaya upaya. Salam hormat...

Anonymous said...

Ekhsan,

Agaknya budak ni tak menyokong kau tak. Tulah pasal kau sekat dia masuk UMNO. Bukan tu ke style politik bangsat kau. Mana yang boleh gugat kau, potong dulu. Masalah Pemuda ialah kau. Janganlah kau nak alihkan kat orang lain. Ada problem je, balikkan kat orang lain. Kau ni Ketua Pemuda buatlah cara Ketua Pemuda. Pergilah terus dan betulkan. Tulah susahnya kalau tak ada pelajaran dan kelayakan nak jadi pemimpin. Mak Ayah suruh belajar dulu tapi kau tak nak.
Lain kalai kalau nak jawap pertanyaan orang, tanya dulu orang yang paham perlembangaan. Kau tu bodoh yang amat, buatlah cara orang bodoh.

Anonymous said...

Ekhsan

Memang nie memang bodoh pun, mak ayah kau pun sama bodoh..abang kau Sharul Ikram pun kata kau nie dari dulu lg perangai mcm BABI...agaknya ko nie sharul, kecik2 biasa makan bubur taik agaknye...itu sebab kau bengap..org berpolitik ko pun nak berpolitik..ko nie harap ada duit yo..dah habih duit ko jadi SAMPAH MASYARAKAT LE KO...siapa nak dekat ngan ko lg...pemuda skrg pandang ko masa berduit yo..sebab ko bodoh lah Halim Lokman, Shamsul, Amir dan ramai lg pemuda seremban lari tak sokong ko lg..dulu ko janji kat aku nak tolong projek kelas F, sampai hari ini batang hidung ko pun tak nampa...aku dengar mcm projek ko dapat...hampeh punyo KP..aku doakan jatuh miskin...senang jumpa ko balik..kata mereka ko nie Ketua Pemuda Bahagian Seremban paling BANGANG banding ngan bekas KP yg lalu...Buktinya kwn2 ko hanya yang tinggal Charlie budak mentah, berhenti sekolah darjah 6, penarik Kereta, KP Mantin Dalam anak herman Tino tak sedar di untung, cakap pandai tp mulut bau taik, Zol Amali budak bengap Lenggeng, keje Posmen, berlagak pandai tp kosong, org Lenggeng panggil si Zol Amali nie minangkabau tacirit di labuahhh, sorang lg budak si penjual roti, Nilai, ayah dia dulu jual roti sambil jual temberang mcm anaknya dah tu pengotor pulak...inilah yg tinggal menyokong ko sharul..betul kata Samad, KP Bukit Merbah, sharul Bangang tu menang pun tipis, bukan kuat sangat, 50/50 sokongan...undi tak percaya tu pun dah warning kat ko, pandai2 lah bawak diri...Sejarah KP Seremban, ko sorang yo berlaku undi tidak percaya kat ko...maknanya ko adalah KP Seremban yang KORUP, SUKA RASUAH, tak malu ke ko...satu Malaysia tahu perwakilan Pemuda buat undi tak percaya kat kao...nasib baik tak cukup 2/3..klu tidak menangis lah ko sharul..betul kata Halim Lokman, Sanusi, Amir, Zul dacing dan Shamsul, ko nie memang muka tak malu..berbeza ngan Halim Lokman seorang yg berpelajaran tinggi, Peguam dan bergiat cergas dlm Belia, Pengerusi Kelab Melayu lagi dan banyak melahirkan idea2 bernas utk kepentingan belia/pemuda dan sepatutnya Halim Lokman lah di nobatkan sebagai Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seremban...betul kata Sarifuudin jiboi dlm ucapannya, "Pemuda Seremban buat Program Bubur Lambuk mcm buat program kasi makan bubur kat sekolah TADIKA, bangsat punya KP..MEMALUKAN"..

macam nie lah Sharuul Bengap,aku cadangkan dari kau suruh KP Mantin Dalam tu buat Program Bubur Lambuk, lebih baik ko buat Program Makan Bubur Taik...sekurang kurang nya lepas lah bala "BADI BABI SUWE" kau...

Anonymous said...

Aku setuju ANON 5.05

Kau lak jangan tak tau bro ..sekarang ni budak lahanat ni tengah lobi nak jadi wakil rakyat beb ...betul2 barua budak ekhsan ni ...rumah dia tak ada cermin ke ..satu malaysia tau dia kena undi tak percaya ..abih nama MB dia jual sana sini ...padanlah orang benci sangat UMNO ni ...pasal lahanat macam dia nilah ...bukan bro sorang je yang dia janji bulan bintang ...ramai yg kena kencing dah ...apa yang patut kita buat sekarang ni ...pastikan dia takde tempat kat UMNO bahagian ...dia bagi duit ...amik je tapi undi ...mampus jangan bagi bro ...bila lagi kita nak kenakan dia balik ...budak posmen tu janganlah kau amik hati sangat ...dia tu memang dilahirkan bangang ...kaklaulah mak ayah dia boleh ganti anak ...kompem diaorang ganti ...budak ni orang tak kenal pun mual tengok muka dia ..apapun bro ...kita ubah masa mesyuarat nanti ...

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI