Monday, November 16, 2009

Pemuda turun di DUN Nilai ziarah mangsa kemalangan



Sewaktu orang sedang bergembira dalam menyambut kedatangan 1 Syawal, satu tragedi telah berlaku di jalan Mantin-Seremban berdekatan Sekolah Kebangsaan Mantin di mana suatu kemalangan maut yang melibatkan sebuah kereta dan 6 buah motorsikal telah berlaku. Sekumpulan anak muda yang sedang bermotor untuk menziarahi rumah sahabat handai di Hari Raya Aidilfitri telah dirempuh oleh sebuah kereta Proton Wira yang datangnya dari arah Seremban yang mana telah menyebabkan kematian Allahyarham Adik Muhd Syafiq bin Hamzah dan telah mencederakan 3 orang sahabatnya iaitu Adik Mohd Nizwan Abdullah, Adik Mohd Azizi bin Omar dan Adik Mohd Azizul bin Omar. Adik Mohd Nizwan dan Mohd Azizi mengalami patah kaki manakala Adik Mohd Azizul terpaksa dipotong kaki akibat hancur teruk disebabkan kemalangan tersebut.

Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seremban yang diketuai oleh Sdr Shahrul Ekhsan Hj Osman telah mengambil iniatif bersama Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Mantin yang diketuai oleh Sdr Mohd Razif Razaly turun padang melawat mangsa kemalangan dan turut memberikan sumbangan ikhlas kepada mangsa. Rombongan pemuda ini turut menziarahi keluarga Allahyarham Adik Muhd Shafiq dan telah turut mengadakan tahlil buat Allahyarham Adik Muhd Shafiq.

Sdr Shahrul turut menyatakan rasa simpati beliau tentang apa yang berlaku. Beliau mendoakan agar roh Allahyarham Muhd Shafiq dicucuri rahmat oleh Allah SWT.Beliau turut mendoakan agar Adik Mohd Azizi, Adik Mohd Azizul dan Mohd Nizwan agar cepat sembuh dari kecederaan yang menimpa mereka.



Sdr Shahrul Ekhsan menyampaikan sumbangan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seremban kepada Adik Mohd Azizi Omar,salah seorang mangsa kemalangan .

Rombongan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagan dan dari cawangan Mantin Dalam berbual dengan Adik Azizi tenang kecederaan yang di alaminya



Sdr Mohd Razif Razaly ,Ketua Pemuda Cawangan Mantin Dalam menyampaikan sumbangan kepada Adik Mohd Nizwan bin Ismail ,salah seorang mangsa kemalangan.


Bergambar kenangan bersama keluarga Adik Mohd Nizwan bin Ismail

Ahli-ahli rombongan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seremban dan Pergerakan Pemuda Cawangan Mantin bergambar kenangan sebelum memulakan ziarah

2 comments:

Anonymous said...

cayolah bang. hidup pemudo seremban!

Anonymous said...

timo kacih tuan kp bahagian dan rakan2 yg sudi hadir ke dun nilai. sila dtg lagi.

adn