Wednesday, July 22, 2009

Pendekar Bukit Sagu

Arakian tersebutlah kisah kelahiran Perajurit di Bukit Sagu. Panglima Tempur dan Latihan KePahlawanan yang dianggotai oleh 50 orang perajurit Melayu merupakan cetakan awal kepada misi yang lebih bosar.

Pado asal ado la 57 orang, tapi 7 pulang. Bolum berLACAK dah sabut LARI. Inilah kelompok insan yang BACUL, DAYUS dan PENGECUT. Kalau ikut kaedah kePENDEKARAN dan kePERAJURITAN, kumpulan ini dah kono penggal atau Kasi.

Nampak gaya, al kisah 50 perajurit ini berjaya juga melewati batasan medan yang PERIT, GETIR dan SUKAR. Inilah 50 Perajurit Anak Melayu, Waris UMNO yang suci hati dan berakal budi. Syabas.

Anak Banjar mengucap tahniah atas sifat TAAT SETIA dan RELA BERKORBAN yang dilahir secara spontan tanpa paksa, terpancar secara Jujur dan Ikhlas tanpa upacara berpesta-pesta, tersinar dengan penuh sikap JUANG dan SATU HATI, SATU JIWA dan SATU KATA.

Ambillah...Pulanglah 50 Perajurit Melayu anak UMNO ke gelanggang sebenar. Kisah Pendekar Bukit Sagu yang gugur di medan perang menjadi teladan yang baik untuk masa depan.

Wahai sahabat semua, UMNO perlu tangkas dan cergas dalam proses PENGKADERAN. Bukan cakap-cakap tapi laksanakan. Ketua Pemuda UMNO Bahagian mesti punya FOKUS yang betul dan tepat. Ayuhlah rakan kita bergerak ke hadapan, sementara melihat pada sisi kiri dan kanan. Tembok Besar UMNO yang membatasi perjuangan bangsa Melayu mesti dicipta dengan terancang dan rapi.

Apakah perlu Tembok Besar UMNO? Apakah perlu 50 Perajurit dikembang kepada 5 juta Perajurit Melayu UMNO? Apakah Pemuda UMNO sanggup di Anjing KURAP kan demi mensasar melahir Perajurit KENTAL, TAAT SETIA, RELA BERKORBAN, SATU HATI, SATU JIWA, SATU KATA?

Apakah Pemuda UMNO sanggup di BAKUL SAMPAH kan? di DUGA seDALAM lautan? di UJI seJAUH mata memandang? di ukur seFAKIR kera di Hutan?

Apakah Pemuda UMNO hanya bersedia dalam arena di Kutub Utara? Terjun dan Berenang dalam Tempayan purbakala? Atau dibuai dengan Nyanyian Indah, di solek dengan Kosmetik Palsu dan dimomok dengan Dongengan Tarzan?

Wahai PEMUDA UMNO Seremban, hiduplah sebagai Pendekar. Hiduplah sebagai Perajurit. Hiduplah sebagai Insan yang terus memberi MAKNA kepada nakhoda zaman. Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seremban dan Barisan Pimpinan Pemuda UMNO Bahagian, beringatlah "Pelanduk Sering Lupa Akan Jerat, Namun, Jerat Tidak Sesekali Lupa Akan Pelanduk"

8 comments:

Anonymous said...

yang 7 orang tu buang jer tolo bagi anjing makan pastu jadi bapuk kat ast,belum perang dah lari huh hampeh punya org belum perang btl2 lagi,buat malu jer koarng yg 7 orang ni.pada yg 50 org lg tahniah kerana berjaya.

Anonymous said...

den rasa cam konal jer lah dalam 7 org bapuk xdo tolo tu.kalu x silap bdk sikamat,ado yg kojo ket pjbt pos.WOI BORONTI JADI JANTAN LA POI JADI BAPUK SUNDAL KAT AST HAHAHAAH.
50 PERWIRA YG BERJAYA TERUSKAN PERJUANGAN ANDA................
HIDUP UMNO HIDOP BN

gebok said...

tewas sobolum bejuang. itulah 7 wira bapuking.

Anonymous said...

BAPUK Pemuda UmNgok Seremban... Waa.. Kah!Kah!Kah!Kah!!!

Anonymous said...

apalah anda semua ni,dioarng balik mkin ada sebab2 yg tertentu kalau tak baik diaorg abis kan kursus btn kat bukit sagu.koarng yang cakap macam2 ni anda pergi ke kursus btn kat sana.kalau x pegi x payah cakap bnyak ler,jgn nak dok hentam orang jer k.pada su dan kp seremban buat ler lagi kursus btn dan kursus yang membina untuk pemuda2 di seremban k.pada gebok dan anonymous bila ada lagi kursus BTN ni anda semua pergi k sertai dan rasa nikmat kursus BTN ni. :Az bt3

Anonymous said...

Sudah le ano kat atas ni (az Bt3).Az Bt3 bile diajak ke btn lagi macam2 alasan. Bini besday le dan tah apa-apa lagi.alasan macam takut bini je. Yang balik 2 memang x pikir panjang. x pikir pasal setiakawan dan x kesatuan barisan pemuda sban.kalau dia ada hal lain knape dah sampai ke sana baru balik.baik buat alasan macam az Bt3. cakaple bini bezday ke kucing bezday ke!untuk 50 orang yang berjaya syabas diucapkan. Bak kata psu pemuda di kem tersebut kalau presiden sukarno mengatakan berikan dia 10 pemuda, dunia bisa digegarkan, cukuplah pergerakan pemuda berkata berikan saya 50 orang pemuda Parlimen Seremban akan isa terubah!

Anonymous said...

pada anonymous 3.8.09 jam 259 pm aku bkan takut bini woi.kalu aku takut bini aku x dpt g mana2 pilihanraya kecil k atau keluar malam k.keluarga no1 lagipun aku balik dari manik urai pun aku demam kalu tak aku dah sampai sana ler k.

Anonymous said...

az bt3. kalau setakat balik berkempen demam tak payah pergi lagi baik. alasan kot. manja la kata kan. antibodi tak ada. malas nak kata la kalau da nama nya alasan.alasan juga.